کد مطلب:225800 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:154

دعای برآورده شدن حاجات
دستورالعمل ویژه ی امام رضا علیه السلام برای برآورده شدن حاجت ها:

امام رضا علیه السلام فرموده اند: «هر كس حاجتی دارد كه توانایی برآورده ساختنش را ندارد، آن را به خداوند متعال واگذار كند.» آن گاه فرمودند: «روز چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه را روزه بگیرد. پس در روز جمعه سرش را با خطمی بشوید، سپس بهترین لباسش را بپوشد، بوی خوش استعمال كند، و در حد توانش به مسلمانی فقیر صدقه بدهد. پس زیر آسمان برود، به گونه یی كه چیزی بین او و آسمان مانع نباشد. آن گاه رو به قبله كرده، و به این صورت دو ركعت نماز بگذارد: در ركعت اول، یك بار سوره ی حمد، و پانزده مرتبه سوره ی توحید را بخواند. آن گاه به ركوع رفته، و آن را پانزده مرتبه بخواند. پس به سجده رفته، و



[ صفحه 207]



آن را هم پانزده مرتبه بخواند. در ركعت دوم نیز چنین كند. آن گاه تشهد را بخواند، و سلام بدهد. بعد از سلام نیز، پانزده مرتبه سوره ی توحید را قرائت كند. دوباره به سجده رفته، و همین عمل را تكرار كند. پس گونه ی راستش را روی زمین گذارد، و همین عمل را دوباره انجام دهد. آن گاه گونه ی چپ را بر زمین می نهد، و عمل را مجددا ادامه می دهد. سپس سر به سجده می نهد و محزون می گوید:

یا جواد یا ماجد، یا واحد یا احد یا صمد، یا من لم یلد و لم یولد و لم یكن له كفوا احد، یا من هو هكذا و لا هكذا غیره، اشهد ان كل معبود من لدن عرشك الی قرار ارضك باطل الا وجهك جل جلالك.

یا معز كل ذلیل، و یا مذل كل عزیز، تعلم كربتی، فصل علی محمد و اله و فرج عنی [1] .

آن گاه گونه ی راستش را روی زمین گذارده، و عمل را تكرار می كند. سپس گونه ی چپ را بر زمین نهاده، و عمل را تكرار می نماید.


[1] جمال الأسبوع (سيد بن طاووس)، ص 214؛ وسائل، ج 7، ص 373؛ مصباح المتهجد، ص 342.